山城痞子为你推荐最热门的专辑、音乐、最棒的电影、歌唱大赛及最讨论最热辣的娱乐新闻......

王若琳《joanna&王若琳》



跨足全亞洲,各方樂評、傳媒、音樂人一致公認台灣第一優質唱作女聲~~Joanna王若琳。她拥有浑然天成的嗓音和唱功,以及独具一格词曲创作。新專輯收錄了「唱歌的Joanna」、「寫歌的王若琳」雙CD,以翻唱經典老歌為主,突显Joanna得天独厚的嗓音的歌曲。

推荐歌曲:Times of Your Life、一种念头、Tikiville、玫瑰玫瑰我愛你

【专辑曲目】CD 1
01. Tikiville (英文版)
02. Maybe Some Other Time (英文版)
03. Vincent
04. 一种念头
05. 我的爱
06. Times of Your Life
07. Tikiville (中文版)
08. Aubrey
09. Maybe Some Other Time (中文版)
10. 玫瑰玫瑰我爱你

【专辑曲目】CD 2
01. Adult Crap
02. I Guess I'm Paranoid
03. Longing for Romance
04. His Remedy
05. Nobody's A Nun
06. Even If We Did
07. How I Feel About Businessmen
08. Man
09. Palpitation
10. I'm Pathetic Enough



王若琳-Times of your life
作詞:NICHOLS ROGER S、LANE BILL
作曲:NICHOLS ROGER S、LANE BILL


Good morning, yesterday
You wake up and time has slipped away
And suddenly it's hard to find
The memories you left behind
Remember, do you remember
The laughter and the tears
The shadows of misty yesteryears
The good times and the bad you've seen
And all the others in between
Remember, do you remember
The times of your life (do you remember)
Reach back for the joy and the sorrow
Put them away in your mind
The mem'ries are time that you borrow
To spend when you get to tomorrow
Here comes the saddest part (comes the saddest part)
The seasons are passing one by one
So gather moments while you may
Collect the dreams you dream today
Remember, will you remember
The times of your life
Gather moments while you may
Collect the dreams you dream today
Remember, will you remember
The times of your life
Of your life Of your life
Do you remember, baby
Do you remember the times of your life
Do you remember, baby
Do you remember the times of your life




Joanna Wang (王若琳) - 一種念頭
作詞:Joanna Wang / 作曲:Roger Joseph Manning Jr.

一種念頭
在心中萌芽著
外面的雨
打在窗口

一直夢到
你說受夠了我
我也不要
這樣承受

或許說出去一會
就在也沒回過頭
心的悶和孤獨 腳還繼續走

或許某一天我會
去朝著冷空氣走
有厚的雲 和 灰的天空

一種念頭
在心中萌芽著
外面的雨
打在窗口

一直夢到
你說受夠了我
我也不要
這樣承受

或許說出去一會
就在也沒回過頭
心的悶和孤獨 腳還繼續走

或許某一天我會
去朝著冷空氣走
有厚的雲 和 灰的天空

或許說出去一會
就在也沒回過頭
心的悶和孤獨 腳還繼續走

說不出我的感受
是傷心難過或寞落
或許只是懷念他的舊




玫瑰玫瑰我愛你
作詞:吳村 作曲:林枚(陳歌辛) 


玫瑰玫瑰最嬌美 
玫瑰玫瑰最艷麗
長夏開在枝頭上 
玫瑰玫瑰我愛你
玫瑰玫瑰情意重 
玫瑰玫瑰情意濃
長夏開在荊棘裡 
玫瑰玫瑰我愛你

心的誓約 
心的情意 
聖潔的光輝照大地
心的誓約 
心的情意 
聖潔的光輝照大地

玫瑰玫瑰枝兒細 
玫瑰玫瑰刺兒銳
今朝風雨來摧殘 
傷了嫩枝和嬌蕊

玫瑰玫瑰心兒堅 
玫瑰玫瑰刺兒尖
來日風雨來摧毀 
毀不了並蒂枝連理
玫瑰玫瑰我愛你



0 评论:

部落圈 PhotobucketMalaysia Malaysian Blogger Directory